امام حسین علیه السلام الگویی برای تمام دوران بشریت

۰۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۳ کد : ۷۱۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۴
امام حسین علیه السلام الگویی برای تمام دوران بشریت

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل، جلسه جهاد تبیین با حضور سردار ریاست محترم دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه روز چهارشنبه مورخ 31 مرداد 1403 با موضوع الگو بودن امام حسین علیه السلام برای تمام دوران‌هابرگزار گردید.

در این جلسه آقای دکتر محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان درباره اربعین و کلید فهم عاشورا و همچنین الگو بودن امام حسین (ع) و الگوپذیری از ایشان مطالبی را بیان نمود.

وی در خصوص اهداف قیام امام حسین علیه السلام اظهار داشت: هر قیامی باید چشم انداز داشته باشد و هدف قیام باید اصلاح جامعه در نظر گرفته شود و علت برتری و اولویت سازی هر قیام جامعه سازی است و باید در برابر انحراف و فساد بایستد.

دکتر اسماعیلی در ادامه به برنامه های امام حسین (ع) پرداخت که احیاگر سیره نبوی و علوی بوده است و اظهار داشت: هدف اصلی مبارزه امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر و پرورش انسانهای مومن و فداکار و داوطلب یادگیری سیره نبوی بوده است. ایشان با اشاره به اینکه دروغگویی و حرام خواری از ریشه های فساد یک جامعه است افزود: هدف عمده امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از این عمل ناشایست است که جامعه را به انحراف می کشاند و اگر در جامعه جلوی این دو منکر گرفته شود و ایستادگی گردد جامعه به حکمرانی اصیل بازخواهد گشت.

   

کلید واژه ها: جامعه امام امام حسین امام حسین علیه امام حسین علیه السلام حسین حسین علیه حسین علیه السلام منکر السلام


( ۱ )

نظر شما :