مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید عقیدتی سیاسی دانشگاه عالی دفاع ملی

۰۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۰ کد : ۷۰۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۳۳
مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید عقیدتی سیاسی دانشگاه عالی دفاع ملی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید عقیدتی سیاسی دانشگاه عالی دفاع ملی، روز شنبه 2 تیر ماه در این دانشگاه انجام گرفت.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت توسل به زیارات و ادعیه سفارش شده از سوی ائمه اطهار علیهم‌السلام به ویژه دعای جامعه کبیره و زیارت امین الله، به آیاتی از قرآن کریم که به واقعه غدیرخم مربوط می‌باشد اشاره نمود و در مناقب حضرت علی علیه‌السلام مطالبی را بیان نمود.

ایشان در ادامه سخنرانی خود به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در این برهه زمانی اشاره و آن را یک واجب عینی معرفی نمودند و اینکه نامزدهای انتخاباتی بایستی مراقبت کنند تا در تبلیغات خود موجب نفی دیگران نشوند، بلکه روندی را در پیش بگیرند تا خود را به اثبات برسانند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به روحیات اخلاقی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که ایشان را ساده‌زیست و متشرع معرفی نمود، چهار وظیفه صیانت از ارزش‌های انقلاب، کارکنان دانشگاه، دانشجویان دانشگاه و خانواده‌های کارکنان را از مهم‌ترین وظایف رئیس عقیدتی سیاسی دانشگاه عالی دفاع ملی عنوان نمود.

در ابتدای این مراسم، سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد مذهبی و یادآوری شهدای خدمت به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به نکاتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و عنوان نمودند: جریانی که در کشور سعی می‌کرد با دو قطبی‌سازی، آرای خاموش را زنده کند موفق نشد.

ایشان ادامه دادند: اصول اخلاقی، ایستادگی کردن، حاضر نشدن به دو قطبی‌سازی از ویژگی‌هایی است که تمام نامزدهای انتخاباتی را در این دوره در چارچوب نظام گفتمانی حفظ کرده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با ذکر این نکته که افکارعمومی در جامعه نسبت به نامزدهای انتخاباتی آرام آرام در حال شکل‌گیری است عنوان داشت: نامزدها باید رقابت را تبدیل به رفاقت کنند و سطح پایین منازعات و نه مخاصمات می‌تواند موجب شود تا آراء افزایش یابد.

سردار احمدی مقدم در ادامه اظهارات خود به سیاست‌های اصولی کشور از جمله انسجام داخلی، افزایش قدرت ملی، تقویت محور مقاومت و مدیریت تنش با غرب و نگاه به شرق اشاره نموده و افزودند: هرکسی که به ریاست جمهوری برسد باید این سیاست‌ها را دنبال کند و بهتر است این مسیر تغییر نیابد و صرفاً تلاش بر افزایش دستاوردها در این مسیر باشد تا پیشرفت بیشتری حاصل شود.

در پایان این مراسم، از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن دهقان رئیس قدیم عقیدتی سیاسی دانشگاه تقدیر به عمل آمده و حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمود پاکیزه رئیس جدید عقیدتی سیاسی دانشگاه عالی دفاع ملی به ایشان اهدا گردید.

کلید واژه ها: دانشگاه سیاسی دانشگاه عقیدتی سیاسی دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی رئیس رئیس عقیدتی رئیس عقیدتی سیاسی ملی


نظر شما :